Näitused > Toimunud > ArtDepoo

ArtDepoo 26.05.2009-30.05.2009

Mall Nukke

Kollaažid 1993-2009 ja kunstniku kataloogi esitlus

Kataloog „Mall Nukke kollaažid“ on ülevaade selles tehnikas teostatud loomingust alates 1993 kuni 2009. Kataloogis esitatu on kunstniku endapoolne valik oma töödest.
See on ülevaade/tagasivaade 15 aasta jooksul tehtule. Kollaažitehnikat peab kunstnik oma esmaseks loominguliseks väljendusvahendiks, mistõttu on kataloogi valitud teosed just selle tehnilise ja vormilise teostuse mitmekesisust silmas pidades.
Kataloogile on lisatud DVD mõnede Mall Nukke poolt teostatud videotega „Sweet Home“ ja „Iidolid 2“, samuti ülevaade Hollywoodi klubi pannoodest 1996-1997. DVD-l on ka 2 muusikateost, mille on teostanud Ardo Ran Varres, inspireerituna 2-st näitusest: „Urbanid I“ 2003 ja „Väljavaated II“ 2007.
Näitusel „Mall Nukke kollaaž 1993 - 2009“ on väike ülevaade kataloogis esitatud töödest.

„Nukke loomingus paljastub sarkastiline alatoon, hoolimata sellest, et kõik algas nii ilusates värvides. Mõned tegelased on suisa grotesksed ja traagelniitidest triibulised ning lõppeks ongi ju sureliku ülendamine surematuks läbipaistvalt silmakirjalik tegevus. Võib oletada, et kollaaž soosib nihilistliku maailmapildi kujunemist, arvamust, et iga asi võib tähendada mida iganes. Siit edasi jõuab Nukke tõdemuseni, et see kõiketähendav miski ei pruugigi ilmtingimata pilt olla. See võib olla ükskõik mis. Ning Nukke piltide kuju ja suurus hakkavad tugevalt varieeruma, kahanedes kohati rinnamärgiks, siis mugandudes käiseembleemiks, järsku kosudes altarilaadseks tritühhoniks ning sealt edasi arusaamatuteks objektideks ja läbipaistvateks assamblaažideks, mis meenutavad ligitõmbavaid seadeldisi moepoe vitriinidest. Ka samad peategelased tähistavad eri piltidel eri asju, nii nagu jumaladki kehastuvad vajadusel kelleks tahes. Isegi poosid on teinekord samad. Kõik tähendab kõike. Teoses nimega “Parise otsus” kehastab õieli aetud rinnapartiiga Madonna korraga kolme Kreeka jumalannat. Popkunst ajab teinekord nii lihtsalt läbi, et see muutub juba tähelepanuväärseks. Nukke oskab sellele tähelepanu juhtida – tema kunst on ka suuresti popkunsti analüüs. Näeme, et tema glamuuri-ihalus polegi nii süütu, kui algul näis, popkunsti luues uurib ta üksiti ka selle anatoomiat. Värvilise pildi taga varjub kaine mõtleja.“

Johhannes Saar
Eesti Kunstnikud 2, 2002

< tagasi