Märt Laarman
(1896–1979)
Tšello. 1924-1926
Puulõige. Km 20.2 x 14.9 cm (raamitud)
hind 1 400
All paremal: M Laarman
1920. aastate eesti avangardi vaimus tšellomängija. Puulõiketehnika soosib geomeetrilist kujutamist – puust alusesse sirgjoonte graveerimist. Märt Laarman kuulus Eesti Kunstnikkude Ryhma, olles uue kunsti teoreetik ja praktik. Hoides kirglikult kunstiuuenduse poolele, on Märt Laarman loonud heledate ja tumedate pindadega kujutluspildi muusikust, mehest, kes valdab perfektselt seda massiivset keelpilli. Eesti avangardkunst 1920. aastatel oli tervikuna väga mehekeskne, modernistlikule paradigmale kohaselt. Kunstiuuenduse teoorias toetuti matemaatikale ja geomeetriale, universaalteadustele, mida seostati mõistagi meheks-olemisega.