Lydia Mei
(1896 - 1965)
Natüürmort lillevaasi ja merekarpidega. 1942
Guašš, paber. vm 46.5 x 36 cm (raamitud)
hind 700 (müüdud)
All paremal: LYDIA MEI 42
Lydia Mei on üks Eesti akvarellmaali meisterlikumaid ja kunstiküpsemaid loojaid, kes tõusis siinses kunstielus esile 1920ndatel. Mei õppis 1915–18 Petrogradi Naiste Polütehnilises Instituudis arhitektuuri, kuid juba aasta hiljem esines Tartus kunstiühing Pallase kunstinäitusel, täiendades end maali alal Nikolai Triigi juures. Erinevalt harjumuspärasest ettekujutusest akvarellmaalist on Mei looming tihti ka suureformaadiline ning silmapaistev just kompositsioonidemaalilise kvaliteedi poolest. Tema loomingus kajastusid Euroopast Eestisse jõudnud uute kunstivoolude, eelkõigeuusasjalikkuse jaart deco mõjud. 1930ndate lõpus hakkasid Mei loomingus domineerima motiivid loodusest ning lopsakad vaikelud. Sõjajärgsetel aastakümnetel hakkas kunstnik üha enam tegelema lillemaaliga ning tema akvarellikäsitlus muutus detailitäpseks. Oksjonitöö on kammerlikult armas näide Mei dekoratiivsest käekirjast, kus kompositsioon, vaatamata sellele, et tegemist on õrna eesti akvarelliga, meenutab oma olemuselt flaami vanade meistrite seadeid.
Lydia Mei on üks Eesti akvarellmaali meisterlikumaid ja kunstiküpsemaid loojaid, kes tõusis siinses kunstielus esile 1920ndatel. Mei õppis 1915–18 Petrogradi Naiste Polütehnilises Instituudis arhitektuuri, kuid juba aasta hiljem esines Tartus kunstiühing Pallase kunstinäitusel, täiendades end maali alal Nikolai Triigi juures. Erinevalt harjumuspärasest ettekujutusest akvarellmaalist on Mei looming tihti ka suureformaadiline ning silmapaistev just kompositsioonidemaalilise kvaliteedi poolest. Tema loomingus kajastusid Euroopast Eestisse jõudnud uute kunstivoolude, eelkõigeuusasjalikkuse jaart deco mõjud. 1930ndate lõpus hakkasid Mei loomingus domineerima motiivid loodusest ning lopsakad vaikelud. Sõjajärgsetel aastakümnetel hakkas kunstnik üha enam tegelema lillemaaliga ning tema akvarellikäsitlus muutus detailitäpseks. Oksjonitöö on kammerlikult armas näide Mei dekoratiivsest käekirjast, kus kompositsioon, vaatamata sellele, et tegemist on õrna eesti akvarelliga, meenutab oma olemuselt flaami vanade meistrite seadeid.