Harri Pudersell
1922–2008
Lõuna-Eesti maastik. 1970
Õli, lõuend. 64.5 x 92 cm (raamitud)
hind 1 400 (müüdud)
All paremal: Pudersell. 70.
Tartus sündinud kunstnik õppis Pallases 1943–1944, seejärel Tartu Riiklikus Kunstiinstituudis, lõpetades selle Johannes Võerahansu õpilasena 1950. a. Harri Puderselli loominguline pärand hõlmab põhiliselt maastiku- ja lillemaali, vähem natüürmorti. Tunnustatud maastikumaali virtuoosi Võerahansu juhendamisel oli kunstnik kasvanud tundlikuks loodusvaatlejaks. Natuurist maalimine oli tollasele põlvkonnale omane, lisades kujutatule alati sügavalt tajutava, usutava ja seletamatult kaasahaarava mõõtme. Puderselli põlistartlasliku isikupäraga maalitud linnamaastikud ja selle lähiümbrus on tõeline ajalugu käsitlev maalipärand, samuti nagu tema 70ndate lõpu ja 80ndate alguse erksavärvilised panoraamid. Puderselli juba hilisloomingusse jäävas oksjonimaastikus on midagi väga nostalgiliselt pallaslikku. Sellest aimdub kohati Konrad Mägi ekspressiivne impressioongi, kus oli võrdselt oluline nii maalitava maastiku inspireeriv energia kui selle eksperimentaalne, sajandi alguse modernsusest lähtuv maalitehnika.
Tartus sündinud kunstnik õppis Pallases 1943–1944, seejärel Tartu Riiklikus Kunstiinstituudis, lõpetades selle Johannes Võerahansu õpilasena 1950. a. Harri Puderselli loominguline pärand hõlmab põhiliselt maastiku- ja lillemaali, vähem natüürmorti. Tunnustatud maastikumaali virtuoosi Võerahansu juhendamisel oli kunstnik kasvanud tundlikuks loodusvaatlejaks. Natuurist maalimine oli tollasele põlvkonnale omane, lisades kujutatule alati sügavalt tajutava, usutava ja seletamatult kaasahaarava mõõtme. Puderselli põlistartlasliku isikupäraga maalitud linnamaastikud ja selle lähiümbrus on tõeline ajalugu käsitlev maalipärand, samuti nagu tema 70ndate lõpu ja 80ndate alguse erksavärvilised panoraamid. Puderselli juba hilisloomingusse jäävas oksjonimaastikus on midagi väga nostalgiliselt pallaslikku. Sellest aimdub kohati Konrad Mägi ekspressiivne impressioongi, kus oli võrdselt oluline nii maalitava maastiku inspireeriv energia kui selle eksperimentaalne, sajandi alguse modernsusest lähtuv maalitehnika.