Herman Aunapuu
(1915–1998)
Tulbid. 1939
Monotüüpia. Km 25.9 x 22.5 cm (raamitud)
hind 1 500
All paremal kujutisel: Aunapuu -39
All vasakul: „Tulbid“
All paremal: HermAunapuu -39
Teos esines autori mälestusnäitusel “Sahib tuleb tagasi“ Tartu Linnamuuseumis 2003. aastal.
Herman Aunapuu loomingut on säilinud vähe, sest enesekriitilise kunstnikuna ei olnud ta eriti produktiivne, samuti hävitas ta sageli ise oma töid. Samuti ei soosinud olud tema pärastsõjaaegset tegevust: kaheksa aastat oli ta vangilaagris, hiljem töötas reklaamkunstnikuna ning kogemata saagis maatöid tehes maha oma maalimiskäe pöidla. Seetõttu on Aunapuu loominguline pärand äärmiselt napp, kuigi enne Teist maailmasõda oli tege-mist silmatorkava lootusega. Ta lõpetas Ado Vabbe ateljee, kuid olevat olnud kunstnikuna isepäine. 1940. aastal jõudis toimuda tal ühisnäitus Elmar Kitse, Endel Kõksi ja Viktor Karrusega, siis järgnes pikk vaikus. Seetõttu on “Tulbid” äärmiselt haruldane näide ühe pallaslase loomingust. Veidi Jaan Grünbergi laadis on Aunapuu toonud ühele pinnale tugevad sinised ja kollased toonid, mis võimendavad teineteist. Rahulik klassikaline žanr on Aunapuu käsitluses elav, hoogne, optimistlik. (E. Epner)
All vasakul: „Tulbid“
All paremal: HermAunapuu -39
Teos esines autori mälestusnäitusel “Sahib tuleb tagasi“ Tartu Linnamuuseumis 2003. aastal.
Herman Aunapuu loomingut on säilinud vähe, sest enesekriitilise kunstnikuna ei olnud ta eriti produktiivne, samuti hävitas ta sageli ise oma töid. Samuti ei soosinud olud tema pärastsõjaaegset tegevust: kaheksa aastat oli ta vangilaagris, hiljem töötas reklaamkunstnikuna ning kogemata saagis maatöid tehes maha oma maalimiskäe pöidla. Seetõttu on Aunapuu loominguline pärand äärmiselt napp, kuigi enne Teist maailmasõda oli tege-mist silmatorkava lootusega. Ta lõpetas Ado Vabbe ateljee, kuid olevat olnud kunstnikuna isepäine. 1940. aastal jõudis toimuda tal ühisnäitus Elmar Kitse, Endel Kõksi ja Viktor Karrusega, siis järgnes pikk vaikus. Seetõttu on “Tulbid” äärmiselt haruldane näide ühe pallaslase loomingust. Veidi Jaan Grünbergi laadis on Aunapuu toonud ühele pinnale tugevad sinised ja kollased toonid, mis võimendavad teineteist. Rahulik klassikaline žanr on Aunapuu käsitluses elav, hoogne, optimistlik. (E. Epner)