Vladislav Stanishevski
1947 - 2011
Parnass. 1983
Ofort. Plm 48 x 43 cm (raamitud)
hind 1 400
All vasakul: "Парнас" Офорт 21/25
All paremal: Станишевский 83
Kui minna Vatikani Rafaeli tubadesse, siis asub seal fresko „Parnass” 1509.-1511. aastast, kõrgrenessansi perioodist, mis kujutab filosoofia, religiooni, poeesia ning seadusandluse idealistlikku kooslust. Rafael omakorda viitab Parnassuse mäele kesk-Kreekas, kus väidetavalt elasid valitud antiikjumalad ja muusad.
1980. aastate Nõukogude Liidus valitses kunstnike jaoks üsna idealistlik aeg, kus pürgiti vaimsete kõrguste poole. Ilmselt sellesse konteksti paigutub Vladislav Staniševski ofort „Parnass”, kus näeme loorberipärga naise peas ja teisigi viiteid antiik-kreeka mütoloogiale, poeesiale ja muusikale. Kesksed figuurid asuvad taevastes kõrgustes, mitte kuskil orus. Töö esteetika viitab pigem vene koolkonnale, aga olles õppinud ERKI-s graafikat, ei püütud seal painutada eri rahvusest üliõpilasi järgima tingimata eesti õppejõudude arvamusi. Nii säilis kunstnike isikupära.
All paremal: Станишевский 83
Kui minna Vatikani Rafaeli tubadesse, siis asub seal fresko „Parnass” 1509.-1511. aastast, kõrgrenessansi perioodist, mis kujutab filosoofia, religiooni, poeesia ning seadusandluse idealistlikku kooslust. Rafael omakorda viitab Parnassuse mäele kesk-Kreekas, kus väidetavalt elasid valitud antiikjumalad ja muusad.
1980. aastate Nõukogude Liidus valitses kunstnike jaoks üsna idealistlik aeg, kus pürgiti vaimsete kõrguste poole. Ilmselt sellesse konteksti paigutub Vladislav Staniševski ofort „Parnass”, kus näeme loorberipärga naise peas ja teisigi viiteid antiik-kreeka mütoloogiale, poeesiale ja muusikale. Kesksed figuurid asuvad taevastes kõrgustes, mitte kuskil orus. Töö esteetika viitab pigem vene koolkonnale, aga olles õppinud ERKI-s graafikat, ei püütud seal painutada eri rahvusest üliõpilasi järgima tingimata eesti õppejõudude arvamusi. Nii säilis kunstnike isikupära.