Johannes Võerahansu
1902 - 1980
Suvelilled vaasis. 1952
Õli, vineer. 50 x 65.5 cm (raamitud)
Alghind 17 100
All paremal: Võerahansu 52
Natüürmort lilledega võttis siinses maalikunstis 20. sajandi keskpaigast üpris olulise koha, kuna oli üks võimalusi, kuidas pallasliku maalikooli saanud said edasi uurida värvide iseväärtusi. Ajastul, mil rõhutati teema ja motiivi olulisust ning liigset keskendumist pintslilöökidele, atmosfäärile või värvidele ei peetud ideoloogiliselt sobivaks, kuna see oleks liialt rõhutanud kunstniku subjektiivsust, pöördusid paljud autorid lillekimpude poole. Antud motiivis ei olnud midagi keelatut ja pärines otse loodusest, seega oli tegemist justkui realismiga. Kuid samas võis just seetõttu olla värvidega peaaegu pillav, kuna lilled ongi värvilised. Võerahansu ei ole oma natüürmordis barokne, tal on kasutada üpris napid toonid, kuid osavalt loob ta pruunikas-hallika fooni, et valged, punased ja kollased õied mõjuksid eriti jõulistena. Eraldi tasub tähele panna nn pilt-pildis efekti, kuna taustal näeme kellegi maali nurka. See ei olnud haruldane – paljud kunstnikud sulatasid oma teostesse viiteid teistele kunstiteostele, rõhutades seeläbi võib-olla iseseisva kunsti ülimuslikkust ajastul, mil kunsti taheti rakendada labaseks tööriistaks võimu käes.