Näitused > Käesolev


ok_na_540.jpg

Haus Galerii

URMAS VIIK
TRIBAALREBASED

Vaid üheksa suureformaadilist teost Urmas Viigi uuest graafikaloomingust loovad Haus Galerii sametmustjate seintega näitusesaalis kaasakiskuvalt müstilise atmosfääri. Kunstniku omamütoloogiliste tribaalrebaste kummalised figuurid valgel paberipinnal põimivad looma ja inimese, kes kohtuvad ürgsel, ent peenelt intellektuaalse tunnetusega loodud eksistentsiaalsel ühisväljal - ruumis, mille tundevärve dikteerivad vaatajas endas tekkivad rütmid, mida tribaalrebaste poosid, pilgud ja sisepinged atraktiivselt provotseerivad.

ok_na_539.jpg

Haus Galerii

RUUMIKUJUNDUS- NÄITUS: AEGUMATU JA HARMOONILINE
SWEDBANK, PEAMAJA, PRIVAATPANGANDUSE OSAKOND, 11. KORRUS

Värvid ja väärtused eesti kaasaegses maalikunstis.

Kliki teostel ja vaata neid interjööris.

Värvide harmoonia ja nende vastandumised on kunstiloome aluseks nagu noodirida muusikas. Eesti kaasaegse maalikunsti värvimuusika kõlab talvekuudel Swedbanki peamaja privaatpanganduse ruumide järjekordsel näitusel. Tavapäraselt on seegi väljapanek valminud koostöös panga kauaaegse partneri Haus Galeriiga.

ok_na_538.jpg

Haus Galerii

ENN TEGOVA
AJAVIIPED

Tallinn ja Tartu, Tartu ja Tallinn on ikka loonud vastanduvaid või siis võrdlemisele kuuluvaid kunstikooslusi. Kunstihariduse ajalugu on märkimisväärselt Tartu-meelne, kuna just selles linnas 1919. aastal asutatud Pallase kunstikool on andnud tooni ja tõukejõu eesti professionaalse kunstihariduse arengule laiemalt. Hiljem koondus kunstielu rohkem pealinna ning maalilaadid ja kunstnike käekirjadki asusid sõnakalt erinema. Mingil põhjusel märgitakse aga Tartut iseloomustavalt ikka, kui keegi suurlooja sellest linnast pärit on või seal elab ja töötab – samas kui Tallinna päritolu ei ole sugugi nii suurt rõhutamist leidnud. Küllap on ja jääbki Tartu oma intellektuaalse vaimsusega sel määral eriliseks, et kunstnikega otsekui kohustulikult ja midagi olulist tähistavalt kaasas käia.