Boris Ottenberg
(1891–1946)
Toolse rand. 1946
õli, lõuend. 68.5 x 99 cm (raamitud)
hind 2 100 (müüdud)
All vasakul: B. Ottenberg 1946
Pöördel rabavaade päikeseloojangul
Boris Ottenebrg oli üks neist kunstnikest, kes revolutsioonijärgsest Peterburist Eestisse emigreerus. Ta osales aktiivselt siinses kunstielus, esinedes erinevatel näitustel 1920ndate algusest kuni taas Eestist lahkumiseni 1939. Aastal. Peamiselt on Ottenberg tuntud just vene kunsti eeldustest lähtuva mere- ja maastikumaalijana, mille meisterlikkuse eest ta ka olulist tunnustust ja tähelepanu pälvis. Karge maastikuga jätkas ta ka hiljem Rootsis elades. Just sellest ajast pärineb Toolse rannamaalgi. Teos on loodud 1946ndal – kunstniku surma-aastal – Stockholmis. Võib arvata, et Ottenberg pöördus oma mõtteis ja mälestuste alateadvuses tagasi koduste randade juurde, mida tegid teisedki eksiilis elanud kunstnikud. Maaliruum lasi neil elada kusagil siinse ja sealse vahepeal, komponeerides omi ihaldatud reaalsusi. Antud maalis, päikesevalguses kiiskava merega, on tunnetatud nostalgiat – tõepoolest igatsust Eesti põhjaranniku järele. Nimelt võib teost Toolseks pidada just asjaolul, et Ottenbergilt on teada üks etüüd sealsest rannast sarnase majaga vee ääres. Töö teeb huvitavaks pöördel olev maalgi, mis kannab merevaatele sootuks teisi meeleolusid. Ilmselt kasutas kunstnik sama lõuendit helgemal eesmärgil, pöörates sünkjast paatosest kantud soomaastiku merevalguse tagaküljele. Üks lõuend – kaks loodusvisiooni.
Pöördel rabavaade päikeseloojangul
Boris Ottenebrg oli üks neist kunstnikest, kes revolutsioonijärgsest Peterburist Eestisse emigreerus. Ta osales aktiivselt siinses kunstielus, esinedes erinevatel näitustel 1920ndate algusest kuni taas Eestist lahkumiseni 1939. Aastal. Peamiselt on Ottenberg tuntud just vene kunsti eeldustest lähtuva mere- ja maastikumaalijana, mille meisterlikkuse eest ta ka olulist tunnustust ja tähelepanu pälvis. Karge maastikuga jätkas ta ka hiljem Rootsis elades. Just sellest ajast pärineb Toolse rannamaalgi. Teos on loodud 1946ndal – kunstniku surma-aastal – Stockholmis. Võib arvata, et Ottenberg pöördus oma mõtteis ja mälestuste alateadvuses tagasi koduste randade juurde, mida tegid teisedki eksiilis elanud kunstnikud. Maaliruum lasi neil elada kusagil siinse ja sealse vahepeal, komponeerides omi ihaldatud reaalsusi. Antud maalis, päikesevalguses kiiskava merega, on tunnetatud nostalgiat – tõepoolest igatsust Eesti põhjaranniku järele. Nimelt võib teost Toolseks pidada just asjaolul, et Ottenbergilt on teada üks etüüd sealsest rannast sarnase majaga vee ääres. Töö teeb huvitavaks pöördel olev maalgi, mis kannab merevaatele sootuks teisi meeleolusid. Ilmselt kasutas kunstnik sama lõuendit helgemal eesmärgil, pöörates sünkjast paatosest kantud soomaastiku merevalguse tagaküljele. Üks lõuend – kaks loodusvisiooni.