Väino Paris
(1921–2001)
Vana Tallinn. 1972
Õli, masoniit. 80.5 x 51.5 cm (raamitud)
hind 1 600
All vasakul: Väino Paris 1972
Stiilne 1960ndate laadis Väino Parise õlimaal kujutab ilmselt stseeni, kus Niguliste kiriku tornile tõstetakse renoveerimise käigus peale uut tornikiivrit. Annaalide järgi leidis nimetatud sündmus aset 1970. aastal, ilmselt siis on kunstnik kasutanud oma 1972. aastal valminud maali jaoks kas silmamälu või fotot. Sündmus pidi inimestesse jätma tugeva psühholoogilise jälje – ülesaamine II Maailmasõja aegsest Tallinna märtsipommitamisest võttis nii kaua aega. Kui püüda maali järgi kujutleda kunstniku asukohta vanalinnas, siis ilmselt seisis ta Lühikese Jala treppidel, et vaadata Niguliste torniga toimuvat. Maali koloriit on erakordselt optimistlik ja hele – miski saab taas korda, vahepealne ebanormaalsus jääb seljataha.
Stiilne 1960ndate laadis Väino Parise õlimaal kujutab ilmselt stseeni, kus Niguliste kiriku tornile tõstetakse renoveerimise käigus peale uut tornikiivrit. Annaalide järgi leidis nimetatud sündmus aset 1970. aastal, ilmselt siis on kunstnik kasutanud oma 1972. aastal valminud maali jaoks kas silmamälu või fotot. Sündmus pidi inimestesse jätma tugeva psühholoogilise jälje – ülesaamine II Maailmasõja aegsest Tallinna märtsipommitamisest võttis nii kaua aega. Kui püüda maali järgi kujutleda kunstniku asukohta vanalinnas, siis ilmselt seisis ta Lühikese Jala treppidel, et vaadata Niguliste torniga toimuvat. Maali koloriit on erakordselt optimistlik ja hele – miski saab taas korda, vahepealne ebanormaalsus jääb seljataha.