Urmas Ploomipuu
(1942–1990)
Konserv. 1972
Ofort, akvatinta. Plm 36 x 31.6 cm (raamitud)
hind 1 300
All vasakul: "Konserv" ofort, akvatinta 28/30
All paremal: UPloomipuu 72
Modernistlikku abstraheerivasse kompositsiooni on mahutatud poolik õun seemnetega. Urmas Ploomipuu laadile omaselt saadab õuna popkunstilik raster ja viirutus, mis viitab massimeedia trükikvaliteedile 1960-70ndate aastate seisuga, mida võimendasid iroonia võtmes nii Roy Lichtenstein Ameerikas https://goulandris.gr/en/artwork/lichtenstein-roy-sunrise kui ka Sigmar Polke Saksamaal https://www.thecollector.com/sigmar-polke-capitalist-realism/ . Õun kui selline kannab tugevat konnotatsiooni alates Eedeni aia loost kuni New Yorgi linnani, mida nimetatakse Suureks Õunaks. Eestis kandis õun põlistalude õunaaia tähendust, mille on suureks maalinud Jüri Palm („Õunad lõhnavad“, õli lõuend 1979, Tartu Kunstimuuseum), vt https://www.muis.ee/museaalview/259980 . Urmas Ploomipuu kuiv-asjalik pealkiri „Konserv“ nendib lihtsalt, et õun on säilitatud talveks. Sügisene moosikeetmine on olnud Eesti elustiilile omane, see on midagi, mida Suures Õunas ei tunta.