Aleksander Remmel
Lodi Emajõel.1930ndad. Dateerimata
Õli, lõuend. 66.5 x 82 cm (raamitud)
Alghind 2 400 (müüdud)
Signeeritud pöördel
Pöördel figuraalkompositsioon "Ehitus" (hilisem, 1940ndad)
Aleksander Remmel oli tuntud eelkõige kui kunstipedagoog, kes lõpetas aastal 1917 Rakvere Õpetajate Seminari. Kunstihariduse omandas ta Pallases 1935–1937 maalierialal Ado Vabbe ateljees. Oksjonitel ei ole tema tööd sagedased, kuid väärivad igati tähelepanu, kandes veendunult pallaslikku maalikooli traditsiooni, täiendades ettekujutust tollaste autorite püüdlustest ning näidates muuhulgas ka nimeka meistri Ado Vabbe õpilaste edasisi saavutusi. Ehk just oma õpetaja eeskujul astus ka Remmel kindlalt ja jätkuvalt kunstipedagoogi teed, mil temast 1951. aastal sai koguni Tartu Kujutava Kunsti Kooli direktor. Remmel on tuntud kui loodusvaadete ja maastike, samuti portreede looja. Tema lopsakates lilledes on üheaegselt mahlakat värvikirevust ja tagasihoidlikku pastelsust. Oksjonil esitletud Tartu vaade jätkab pallaslaste armastust oma õpilinna vaadete vastu, mis on saanud omaette peatükiks meie kunstiloos – Tartu nii ajastu meeleoludes, agulirütmides kui Emajõe kallastel.
Pöördel figuraalkompositsioon "Ehitus" (hilisem, 1940ndad)
Aleksander Remmel oli tuntud eelkõige kui kunstipedagoog, kes lõpetas aastal 1917 Rakvere Õpetajate Seminari. Kunstihariduse omandas ta Pallases 1935–1937 maalierialal Ado Vabbe ateljees. Oksjonitel ei ole tema tööd sagedased, kuid väärivad igati tähelepanu, kandes veendunult pallaslikku maalikooli traditsiooni, täiendades ettekujutust tollaste autorite püüdlustest ning näidates muuhulgas ka nimeka meistri Ado Vabbe õpilaste edasisi saavutusi. Ehk just oma õpetaja eeskujul astus ka Remmel kindlalt ja jätkuvalt kunstipedagoogi teed, mil temast 1951. aastal sai koguni Tartu Kujutava Kunsti Kooli direktor. Remmel on tuntud kui loodusvaadete ja maastike, samuti portreede looja. Tema lopsakates lilledes on üheaegselt mahlakat värvikirevust ja tagasihoidlikku pastelsust. Oksjonil esitletud Tartu vaade jätkab pallaslaste armastust oma õpilinna vaadete vastu, mis on saanud omaette peatükiks meie kunstiloos – Tartu nii ajastu meeleoludes, agulirütmides kui Emajõe kallastel.