Enno Hallek
1931
Põlluvaade äikeselise ilmaga. 1960
Õli, lõuend. 99.5 x 99.5 cm (raamitud)
Alghind 3 600
All paremal: Enno Hallek 1960
Enno Hallek oli niisiis “meie mees Havannas” ehk Stockholmis, kui 1960ndatel tõusis rootsi kunstis suureks teemaks popkunst. See oli tõusuaeg ja mõjutas ka kõiki kunstiinstitutsioone. Praegu osaleb Enno Hallek Eesti kunstielus, mille värskeks näiteks on Eerik Haameri preemia määramine Enno Hallekile ja tema peatne isikunäitus Kuressaare Raegaleriis. Hallek ja Haamer kui Rootsi eesti kunstnikud, saatusekaaslased, tuletavad meile meelde, et mitte kogu eesti kunst pole loodud Eesti pinnal.
“Põlluvaade äikeselise ilmaga” (1960) on siiski täiesti teistsugune töö kui see, mida teame Enno Halleki loomingust. Maaliline ja looduslähedane. Kas veel popkunsti-eelne töö? Iga kunstniku loomingus on erinevaid loomeperioode ja etappe, enamasti saab avalikkuse ees tuntuimaks üks neist. Siin näeme vaadet aknast, klassikalist võtet, kus kunstnik viibib turvaliselt toas ja fikseerib väljas toimuvat. Ähvardavaid äikesepilvi tasakaalustavad põllult ja lillevaasist paistvad rõõmsad värvid, mis olid nii tüüpilised popkunsti optimistlikule maailmatajule.
Enno Hallek oli niisiis “meie mees Havannas” ehk Stockholmis, kui 1960ndatel tõusis rootsi kunstis suureks teemaks popkunst. See oli tõusuaeg ja mõjutas ka kõiki kunstiinstitutsioone. Praegu osaleb Enno Hallek Eesti kunstielus, mille värskeks näiteks on Eerik Haameri preemia määramine Enno Hallekile ja tema peatne isikunäitus Kuressaare Raegaleriis. Hallek ja Haamer kui Rootsi eesti kunstnikud, saatusekaaslased, tuletavad meile meelde, et mitte kogu eesti kunst pole loodud Eesti pinnal.
“Põlluvaade äikeselise ilmaga” (1960) on siiski täiesti teistsugune töö kui see, mida teame Enno Halleki loomingust. Maaliline ja looduslähedane. Kas veel popkunsti-eelne töö? Iga kunstniku loomingus on erinevaid loomeperioode ja etappe, enamasti saab avalikkuse ees tuntuimaks üks neist. Siin näeme vaadet aknast, klassikalist võtet, kus kunstnik viibib turvaliselt toas ja fikseerib väljas toimuvat. Ähvardavaid äikesepilvi tasakaalustavad põllult ja lillevaasist paistvad rõõmsad värvid, mis olid nii tüüpilised popkunsti optimistlikule maailmatajule.