Ilmar Kruusamäe
1957
Vaikelu kolme pudeliga. 2021
Õli, lõuend. 64.5 x 81 cm (raamitud)
hind 2 400
Ülal paremal: Ilmar Kruusamäe 2021.
Kui on teada, et Ilmar Kruusamäe senine pikaajaline maalilooming koosneb kahest põhiliselt lähenemisest – fotorealistlik kujutamine (linn, inimesed) ja karikatuurne kujutamine (inimsuhete esitamine paroodiliste loomade kaudu) – siis võib siinset maali pidada täiesti mittetüüpiliseks Ilmar Kruusamäe loomingu esindajaks. Võib oletades küsida, kas tegemist on 2021. aasta ülemaailmse pandeemia aegse sotsiaalse isolatsiooni, maskide kandmise kohustuse ja pealesurutud endassesulgumisega? „Vaikelu kolme pudeliga” toob kaudselt esile inimsuhete puudumist. Ka maalilaad on Ilmar Kruusamäele mitteomaselt kergelt naivistlik ja nurgelik.
Ilmar Kruusamäe on Tartu kunstnik, kes on enda ümber kujundanud kunstnikest sõpruskonna nimega Kursi koolkond. Selle tagamõte on olnud deklareerida oma seotust maaga ja väärtustada Tallinna-väliseid väiksemaid paiku. Eesti fotorealistlikus maalikunstis on Ilmar Kruusamäel keskne koht alates 1970. aastatest.
Kui on teada, et Ilmar Kruusamäe senine pikaajaline maalilooming koosneb kahest põhiliselt lähenemisest – fotorealistlik kujutamine (linn, inimesed) ja karikatuurne kujutamine (inimsuhete esitamine paroodiliste loomade kaudu) – siis võib siinset maali pidada täiesti mittetüüpiliseks Ilmar Kruusamäe loomingu esindajaks. Võib oletades küsida, kas tegemist on 2021. aasta ülemaailmse pandeemia aegse sotsiaalse isolatsiooni, maskide kandmise kohustuse ja pealesurutud endassesulgumisega? „Vaikelu kolme pudeliga” toob kaudselt esile inimsuhete puudumist. Ka maalilaad on Ilmar Kruusamäele mitteomaselt kergelt naivistlik ja nurgelik.
Ilmar Kruusamäe on Tartu kunstnik, kes on enda ümber kujundanud kunstnikest sõpruskonna nimega Kursi koolkond. Selle tagamõte on olnud deklareerida oma seotust maaga ja väärtustada Tallinna-väliseid väiksemaid paiku. Eesti fotorealistlikus maalikunstis on Ilmar Kruusamäel keskne koht alates 1970. aastatest.