Johannes Greenberg
(1887-1951)
Kompositsioon (Pärijad). 1940-1944
Õli, lõuend. 110.5 x 135.5 cm (raamitud)
Alghind 28 000
Teos on ära märgitud Hilja Läti monograafias "Johannes Greenberg 1887-1951" (1990) J. Greenbergi säilinud teoste nimestikus lk 83 ja reprodutseeritud lk 64, oli ka eksponeeritud Greenbergi isiknäitustel EKM-s 1965 (kat) ja 1987.
Teos pärineb Olga Terri kogust
Johannes Greenbergi õpilase Olga Terri kollektsiooni kuulunud maal on üks silmatorkavamaid kogu Greenbergi loomingus. Korduvalt näitustel esinenud ja Greenbergi monograafias olnud teos on suuremõõtmeline figuraalkompositsioon, mis kantud Greenbergile niivõrd iseloomulikust melanhooliast ja mõtlikkusest. Samas on iga nägu võetav eraldi tüpaažina ning võime tööd vaadata nii tervikuna kui osade kaupa. Iga portree räägib omaette loo, kuid Greenberg on vihjeline – ta ei anna meile liiga palju viiteid nende inimeste kohta ja nii võime nende lood leiutada iga kord vaadates uuesti. Greenbergile iseloomulik maalilaad on erakordselt läbitöötatud ja kihiline – värvid kumavad, paistavad läbi, kattuvad. Sääraselt töötades on Greenberg saavutanud harvanähtava intensiivsuse, kus iga ruutsentimeeter on läbi maalitud – ja ometi joonistub selgelt välja ka üldtervik.
Maali pealkiri viitab kogunenud inimeste nukrale meeleseisundile, kuid Greenberg on suutnud selle üldistada eksistentsiaalseks melanhooliaks.
Teos pärineb Olga Terri kogust
Johannes Greenbergi õpilase Olga Terri kollektsiooni kuulunud maal on üks silmatorkavamaid kogu Greenbergi loomingus. Korduvalt näitustel esinenud ja Greenbergi monograafias olnud teos on suuremõõtmeline figuraalkompositsioon, mis kantud Greenbergile niivõrd iseloomulikust melanhooliast ja mõtlikkusest. Samas on iga nägu võetav eraldi tüpaažina ning võime tööd vaadata nii tervikuna kui osade kaupa. Iga portree räägib omaette loo, kuid Greenberg on vihjeline – ta ei anna meile liiga palju viiteid nende inimeste kohta ja nii võime nende lood leiutada iga kord vaadates uuesti. Greenbergile iseloomulik maalilaad on erakordselt läbitöötatud ja kihiline – värvid kumavad, paistavad läbi, kattuvad. Sääraselt töötades on Greenberg saavutanud harvanähtava intensiivsuse, kus iga ruutsentimeeter on läbi maalitud – ja ometi joonistub selgelt välja ka üldtervik.
Maali pealkiri viitab kogunenud inimeste nukrale meeleseisundile, kuid Greenberg on suutnud selle üldistada eksistentsiaalseks melanhooliaks.