Adamson-Eric
(1902-1968)
Petseri kloostri motiiv. 1934
kriidiga koloreeritud linoollõige. Km 10.7 x 12.6 cm (raamitud)
Alghind 576 (müüdud)
Teos oli eksponeeritud kunstniku isiknäitusel Tallinnas ja Moskvas 1962. aastal.
Adamson-Eric on hinnatud ennekõike maalikunstnikuna, kuid mitmekülgse autorina kuulus tema ampluaasse ka näiteks tarbekunst, rääkimata joonistusest, mida ta tihti kasutas kavandite loomisel. Siiski on Adamson-Eric nii joonistust kui graafikat ka iseseisva tehnikana viljelenud, sh oma matkamuljete edasiandmisel.
1930ndate esimesel poolel nähakse Adamson-Ericu loomingus üldiselt olulist murrangut. Tema senine uusasjalik laad hakkas asenduma maalilisema, motiividelt aga neutraalsema laadiga, kus tähenduslike esemete asemel võtsid koha sisse võõramaised maastikud ning aktid. Üheks murrangu lähtekohaks loetakse Adamson-Ericu 1934. aasta Kreeka-reisi. Varasuvel Kreekast naastes veetis kunstnik suve Lõuna-Eestis Komsi talus, kus maalis mitmeid Puka maastikke. Ta käis ära ka Petseris – see graafiline leht on teadaolevalt ainuke seda käiku jäädvustanud teos. Adamson-Eric kasutab siin omanäolist tehnikat ning loob iseäraliku visuaalse paralleeli sarnastele tihedatele, värvirikastele ja panoraamsetele Kreeka-töödele.
Adamson-Eric on hinnatud ennekõike maalikunstnikuna, kuid mitmekülgse autorina kuulus tema ampluaasse ka näiteks tarbekunst, rääkimata joonistusest, mida ta tihti kasutas kavandite loomisel. Siiski on Adamson-Eric nii joonistust kui graafikat ka iseseisva tehnikana viljelenud, sh oma matkamuljete edasiandmisel.
1930ndate esimesel poolel nähakse Adamson-Ericu loomingus üldiselt olulist murrangut. Tema senine uusasjalik laad hakkas asenduma maalilisema, motiividelt aga neutraalsema laadiga, kus tähenduslike esemete asemel võtsid koha sisse võõramaised maastikud ning aktid. Üheks murrangu lähtekohaks loetakse Adamson-Ericu 1934. aasta Kreeka-reisi. Varasuvel Kreekast naastes veetis kunstnik suve Lõuna-Eestis Komsi talus, kus maalis mitmeid Puka maastikke. Ta käis ära ka Petseris – see graafiline leht on teadaolevalt ainuke seda käiku jäädvustanud teos. Adamson-Eric kasutab siin omanäolist tehnikat ning loob iseäraliku visuaalse paralleeli sarnastele tihedatele, värvirikastele ja panoraamsetele Kreeka-töödele.